Gryning

Gryning

onsdag 13 augusti 2014

Speedway det är spännande


Igår var min dotterson, Jonathan, och jag på speedway. Jonathan gillar allt med motorer. Spelar ingen roll vad det är, bara det är motorer och låter mycket! Att få se på medan Rospiggarnas lagkapten, Andreas Jonsson, skruvade åt kopplingen på  sin speedwaycykel var väldigt intressant.

Det fanns även små motorcyklar som Rospiggarnas maskotar använde. Jonathan fick provsitta en.

Vi såg sen på matchen mellan Rospiggarna och Piraterna. Bägge lagen turades om att vara i ledningen men när sista heatet körts stod Piraterna från Motala som segrare tack vare en strong insats av en amerikan, bosatt i Roslagen och som under många år varit Rospiggarnas lagkapten, Greg Hancock. I går kväll vara han obeveklig trots att Gregs gamle lärjunge, Andreas, gjorde allt för att snuva honom på segern.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att Jonathan njöt av fulla drag denna dag med morfar! Att umgås med barnbarnen på sommaren ger fina minnen för hela vintern tycker jag. / Monika

BeBest sa...

Jonathan är tokig i allt som det finns motor på. Han fick sitt lystmäte och var uppe på max varvtal ända tills han kom hem mitt i natten. :-)
Han skulle vilja köra speedway sa han men det har vi nog inte råd med.

baraenbildavmig sa...

Det är visst farfar-/morfardagar för dig just nu - trevligt! Har man ett gemensamt intresse är det extra roligt att umgås. Jättefint porträtt med Jonathan på den lilla motorcykeln, gillar att det mesta går i blått!

BeBest sa...

Jo jag har varit ut och luftat barnbarnen en stund. Nu ska jag ägna mig åt mig själv en tid.
Jonathan såg den lilla hojen stå där och så frågade han om han fick provsitta den. Det gick an! :-)

Skicka en kommentar