Gryning

Gryning

tisdag 19 augusti 2014

Till slut kom den


Hibiskusarna på balkongen har haft bekymmer under denna sommars utevistelse. De ställdes ut i mitten av maj och då var vädret trots allt inte särskilt varmt. Amy Lynn hade då långt gångna knoppar och de slog så småningom ut till pingst. Den röda hibiskusen var också på gång. Sen blev det en paus. 

De övriga hade små knoppar och ville inte sätta fart på dem förrän veckorna efter midsommar. Lagom till värmen i juli började den gula Athenacus och den rosa Adonicus blomma. Nu i augusti har även den röda Cooperi fått igång blomningen. Sist ut blev den skira vita Swan-Lake.

Alla utom den röda står nu med knoppar. De har ungefär en månad på sig att få till blommorna, innan jag tar in hibiskusdjungeln igen.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Du vet vad en hibiskus vill ha. Den som väntar på något gott… får se denna skönhet!

BeBest sa...

Hibiskusar begriper jag nog mig bättre på än vad jag begriper mig på kvinnor. :-D

Skicka en kommentar