Gryning

Gryning

söndag 28 september 2014

Blanda och ge



Den vita hibiskusen och den röda med vitbrokiga blad tog jag rätt många sticklingar av då jag hämtade in blommorna från balkongen. Det var helt enkelt nödvändigt att ansa dem en den del. Några av sticklingarna hade knoppar som var nära att slå ut. Dessa sparade jag. Övriga hade jag inte plats för.

Nu har den vitblommande  kommit kommit igång. Det händer ibland att den inte vet om den ska blomma med blommor av typen Dainty white eller Dainty pink. Då blandar den och ger allt i samma blomma.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Jättesnyggt foto och mycket trevlig effekt med den tvåfärgade blomman.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Strax efter att jag lagt upp det här inlägget slog den undre blomman ut helt. Den är vit.

Skicka en kommentar