Gryning

Gryning

lördag 13 september 2014

Högst 10 ska det vara


Jag berättade för en tid sedan att jag planerade att delta i en fototävling för amatörer. Det är ett företag i fotobranschen, Postfoto, som tillsammans med företaget Cewe Nordic och tidningen Foto, står som ansvariga. Tidningens medverkan tycks bestå i att de delar ut årsprenumerationer till pristagarna men i övrigt förfaller de inte tala så högt om denna sponsring av tävlingen. 

Nåväl, tävlingen pågår nu och fram till 30 september i år. Tävlingen gäller för amatörer. Fotona ska vara tagna i Sverige och visa den svenska sommaren. Det finns 7 klasser att ställa upp i. Klasserna är, Action/Sport/Lek, Djur, Landskap/Natur, Närbild, Semester, Stadsmiljö och Vatten. Det är upp till deltagaren själv att lägga in sin egen tolkning av klassernas innehåll. Man får totalt anmäla endast 10 bilder. Jag har tidigare felaktigt sagt något annat men det berodde på att jag missuppfattat reglerna. Deltagarna väljer själva vilka klasser de vill ställa upp i och hur många foton de vill ha med i var och en av dessa. De deltagande fotona bedöms av en jury.

På grund av min missuppfattning har jag lagt en del tid på att sortera ut en stor mängd lämpliga foton och redigera dem extra omsorgsfullt. Nu har jag valt ut 9 av dem. Jag vill lämna plats för något till ifall jag skulle lyckas ta ytterligare en passande bild innan anmälningstiden går ut. Den här bilden deltar inte.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Lycka till! Kramar <3 <3 <3

BeBest sa...

Tack H!
Det lär behövas! Jag har redan sett att konkurrensen kan bli mig övermäktig och jag tror den ökar ju närmre slutdatum vi kommer.

baraenbildavmig sa...

Det är trist med regler som man kan missuppfatta. Ska bli spännande att se vilka du valt ut. Jag har kollat kontinuerligt och tycker att du har en god chans med flera av dina bilder, dina dimsolslöjor är helt outstanding.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Det var då jag registrerade mig och tittade lite på formuläret där man anmäler sina foton som det gick upp en talgdank.

Landskapsbilderna har nog en del dimmor i sig men jag är inte säker på att de är dem du skulle ha valt av dem som stod till buds.

Än har jag inget tillräckligt starkt foto av något hjortdjur men kanske hinner jag få ett.

Skicka en kommentar