Gryning

Gryning

tisdag 16 september 2014

Stolt


Jag gick upp tidigt i morse därför att jag hoppades få möjlighet att ta något foto med soluppgång och dimmor. Jag blev bönhörd över förväntan! Det låg så mycket dimma över Näsnaren med omnejd att solen behövde få många timmar på sig att ta sig upp över dem. Jag stannade en stund uppe på åsen och försökte hitta något intressant att fotografera och visst hittade jag det. En stolt fjällskivling inne i en beteshage är inte att förakta!

Då jag förstått att det skulle dröja mycket länge till innan solstrålarna fick fritt fram, gick jag vidare mot Vännevad. Det låg naturligtvis dimma där också men motiven var annorlunda och fotona blev många. Dem ska jag redovisa i morgon för jag måste tänka igenom den presentationen en stund till.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Den var stolt och vacker och ditt svampporträtt gör den verkligen rättvisa!

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Det ser ut att bli ett gott svampår häromkring. Jag minns inte att jag sett så gott om stora svampar här förr. Det vimlar av flugsvampar i olika kulörer. De är dekorativa men jag valde en annan som är en god matsvamp istället.

Skicka en kommentar