Gryning

Gryning

tisdag 21 oktober 2014

Det ser lovande ut


Då det är möjligt brukar jag korsa mina hibiskusar. 120818 blommade två av dem samtidigt. Med en pensel förde jag över pollen från en sådan här blomma, Athenacus, ...

... till en sån här blomma, Amy Lynn.

Det resulterade i frön, vilka såddes och grodde. Idag har jag en planta av den korsningen och nu vill den försöka komma med blommor. Det är den första av alla mina egna hybrider som hitintills nått så långt.

Jag tycker det är spännande att se vad det kan bli av den kombinationen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske hade trädgårdsmästare varit ett passande jobb för dig? Så här med facit i hand menar jag. / Monika

BeBest sa...

Nja, det är så att jag är närmas "allergisk" mot trädgårdsarbete. Det var en syssla som jag blev varaktigt vaccinerad mot under min barndom. Redan att vattna krukväxterna var då ett tungt ok. Idag klarar jag att ta hand om de krukväxter jag har men en trädgård skulle antagligen asfalteras och täckas med plastgräs.

Skicka en kommentar