Gryning

Gryning

onsdag 15 oktober 2014

Foton och tröttsamheter



Idag blir det nog en dag i trötthetens tecken. Eländet började redan igår kväll. Jag skulle titta på fotbollsmatchen mellan Sveriges och Frankrikes U21-landslag. Då får jag ett SMS som förkunnar att jag är uttagen till en final och har chansen att vinna 8000kr på COOP. För att bekräfta mitt deltagande skulle jag klicka på en bifogad länk av ytterst obskyr karaktär. Den bestod av långa rader till synes slumpmässigt hopsatta siffror och bokstäver och kunde därför inte härledas till någon tävling jag nu händelsevis skulle ha deltagit i.

SMS:et raderades direkt utan några klick hit eller dit. Min mobil är inget smartfån så jag var helt ointresserad och har ingen aning om vad jag skulle ha den länken till. Att skicka SMS till mig innebär för övrigt att man inte får svar. Det är en ren principsak. Jag kommunicerar inte på det viset i en telefon!

Nåväl, strax efter 04 i morse började det komma SMS! Först med kanske 10 minuters mellanrum men sen tätnande de. Alla med samma Grattis-meddelande men med olika avsändarnummer. Numren tycktes komma från någon växel eller dator. Samtliga började med +46736480 därefter kom tre siffror vilka varierade mellan 619 och 823. Ska alla nummer i den nummerserien ringa mig har jag närmare 200 liknande SMS att vänta in och förmodligen kommer de då på samma okristliga tid.

Och apropå tävlingar idag ska det meddelas vilka vinnarna är i fototävlingen jag deltagit i. Följande fototriss har jag med i klassen för Djur.
Mindre tåtelsmygare.


Mörk jordhumla.


Entita.


I klassen för Landskap/Natur ställde jag upp med följande trio.
 Solkråka.


Gryning.


Dimma.

I klassen för Närbilder hade jag en duo.
Silverblååvinge.


Större sjötrollslända.

Det fanns även en klass för Stadsmiljö och där hade jag endast en solist att komma med. 

Genomgång.

Slutligen hade jag en solist i klassen för Vatten.
Droppar.

Hur väl de har spelat bland sina konkurrenter vet jag inte än.

2 kommentarer:

Manar sa...

Det verkar vara fler som drabbats av bluffmakarna.
http://vemringde.se/?q=0736480823
Hoppas det här inte blir en ny "Hi we calling from Microsoft" grej. Telefonen gick varm hela sommaren från dom som det var.

BeBest sa...

Jag googlade på det numret och det tycks som de har infekterat hela EU. I stort sett varje land var hemsökt av dessa parasiter.

Skicka en kommentar