Gryning

Gryning

torsdag 23 oktober 2014

Inte mycket att komma med


Igår gick jag ut tidigt för att försöka hitta vyer med kvardröjande höstfärger och kanske få syn på några hjortar. En hjort såg jag, en i mellanstorlek. Den hade försökt mäta sig med en starkare och fått ett horn avbrutet. Detta var innan solen hunnit upp och det var därför för mörkt för kameran. Den misslyckades totalt med bilderna.

Sen gick jag och letade noga och länge efter något inressant. Jag gick till viltvattnen i hopp om att se något annorlunda men nej, inget nytt där heller. På återvägen kom solen fram och jag riktade kameran mot skogen för att försöka få något med höstfärger i. Det var ett desperat försök och det blev väl inte vad jag hoppats på men efter tre timmar i blåsten och över en mil i benen tar man vad man får. Dessvärre har jag inget snyggare än detta att komma med.

Härmed förklarar jag dagens gnällstund avslutad.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

En vårligt grön åker och milt gula löv - hösten har inte varit så färggrann i år.

BeBest sa...

Nej det är sant! Jag hade hoppats på mera färger än vad jag fått se här. För närvarande är det ekarna som står för färgerna medan askar, aspar och lönnar har lämnat sina bidrag till färgprakten.

Skicka en kommentar