Gryning

Gryning

måndag 13 oktober 2014

Måndag av annat slag

Måndagar brukar innebära att jag har tvättstugan under eftermiddan. Så är det inte idag. Tiden är markerad av någon som slarvat bort nyckeln till sin markeringsplugg men fått en ny plugg. Den gamla sitter orubblig på min tid. Nåja jag kan tvätta en annan dag istället.

Apropå det där med lås och nycklar. För något år sedan byttes låscylindrarna till våra lägenheter och vi fick kvittera ut nya nycklar. Nu har man upptäckt att de nya cylindrarna har tekniska fel och ska bytas. Det arbetet ska börja idag. De nycklar vi redan har ska fortfarande passa.

Så har Facebook förstått att deras spamfilter begått ett misstag då det sållade fram mig som en spammare. Jag kan åter använda Facebook fullt ut och som jag vill! Nu är jag glad som fågeln i morgonstunden ...

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Oh, vilken vacker bild! Förstår att du är befriad och glad när Fb-problemet är löst. Jag har flera såna proppar som sätter stopp för välmåendet. Ett låsbyte brukar väl gå relativt fort, skönt att ni kan använda de gamla nycklarna.

BeBest sa...

Tack Du! ;-)

Rödhaken har jag nog visat strax efter det fotot togs i april men sen har jag rensat lite i grenverket för att få en renare bild.
FB är en sak för sig och ibland vet jag inte om de själva vet vad de håller på med.
Låsbytet gick galant och tog kanske drygt 5 minuter att genomföra. Det tekniska problemet man hade handlade om oväntade svårigheter att göra fungerande nya kopior av nycklarna när såna behövdes av något skäl.

Skicka en kommentar