Gryning

Gryning

söndag 19 oktober 2014

Mentalt trött


Troligtvis ägnar jag mig åt saker som tar mer uppmärksamhet och energi från min sida än jag får tillbaka. Det är inget större fel på min kropp än vanligt tror jag men jag känner mig mentalt tom och har svårt att komma mig för med något och sånt som annars brukar vara intressant känns inte så spännande för tillfället. Så har jag känt det många gånger förr och kommit igenom det så jag är inte orolig ännu men det är en smula frustrerande att inte ha lust att göra det jag annars brukar göra och då tycker är skoj att hålla på med.



4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vilken vacker bild på din hibiskus. Jag känner igen din sinnesstämning. Det går över, det gör det.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

För närvarande är det låg aktivitet mentalt men det går framåt så sakteliga och med många pauser. Jag blir fort trött och tappar koncentrationen. Det är lite som under den tiden då utmattningsdepressionen var som värst men fullt så illa är det inte nu.

Troligen har jag engagerat mig i för mycket och det har kostat kraft som inte hunnit återfås till nästa engagemang. Jag tror jämt att jag kan klara av allt vad jag vill och orkar utföra mer än jag faktiskt har förmåga till. Nu har det blivit för mycket av detta. Jag måste alltså begränsa mig en tid. Det lär jag inte klara heller för jag är riktigt usel på att ha tråkigt!

carolann sa...

Beautiful flowers. My one son is an artist so he painted me this flower.

Sorry to hear your not so well. My firs time in here.

BeBest sa...

Thank You Carolann! :-)

We all have our ups and downs and I sometimes go down for some days. I take those days as a signal to rest a while and regain my energy.

Skicka en kommentar