Gryning

Gryning

onsdag 1 oktober 2014

Oktober


Så är det dags att byta blad på väggalmanackan igen.

Igår morse hade vi säsongens första nattfrost. Det låg dimmor över Duveholmssjön.


Jag mötte soluppgången vid järnvägsbanken över sjön.

Vid Backa Hage var det såväl frost som dimma.




Jag fortsatte in i det område jag brukar kalla Carl Ugglas park och ortsborna benämner Svartbäcken.


 Skarven som försökte bluffa oss att den var enbent gottade sig i solskenet.

På återvägen gick jag förbi en nyponbuske som frosten tinat på.
Längre bort stod rosor i blom.

Det är nog så att hösten är här nu.

4 kommentarer:

imsys sa...

Jag förundras över att ju äldre jag blir desto snabbare blir det dags att vända almanacksblad. Idag har vi första nattfrosten, folk skrapar sina bilrutor. Den vackra dimman håller sig i Stockholm (enl. radion) endast några kilometer bort. Ingen idé att ge mig ut och söka vackra motiv som du gjort.

BeBest sa...

Jodå Imsy, du har dina ställen du också och de brukar minsann leverera skönhet i parti och minut så ta du en promenad och visa kameran och det nya objektivet hur världen ser ut den första oktober! :-D
Det skrapades en del vindrutor här också och dimmorna var riktigt råkalla men med solens hjälp blev det rätt skönt ändå. Det visar jag i morgon!

baraenbildavmig sa...

Undersköna bilder som passar min sinnesstämning och ger mig lite ro innan jag går till sängs. Tack!

BeBest sa...

Tack Du!

Jag vet att du har det tungt nu och väldigt mycket går dig emot och utgången tycks osäker i ett ömmande fall. Ger fotona dig en stunds ro så väl bekomme!

Skicka en kommentar