Gryning

Gryning

söndag 9 november 2014

En fotopromenad.


Igår var jag ut en stund. Så mycket nytt fanns inte att se men det fick bli gammalt istället. Den gamla linden är välbekant för alla vid det här laget samt själv van vid att se mig så där och sikta på den med kameran.

Jag gick alltså rundan förbi Krämbol och vidare mot Backa gård. Här är ett foto över Lillsjön med litet av Krämbols bebyggelse på andra sidan vattnet.

Jag såg rådjur ute på en udde vid Viren så jag försökte komma ner till sjön för att få ett rent foto av dem från strandkanten utan en massa kvistar och annat i vägen men rådjuren flyttade på sig under tiden och jag fick nöja mig med ett gäng gräsänder.

Träden vid kanalen har fällt löven nu och speglar sina kala grenar och stammar i vattnet.


Hur gick det då med dovhjortarna. Fick jag se några? Jodå, de fanns hindar med kalvar på flera ställen men de stora hornbärande djuren hade sökt sig till andra platser.





Nu är det så väl att solen lyser in på mig där jag sitter. Jag ska nog ta kameran med mig och gå ut en sväng.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det blev en rolig bild på änderna där de simmar som om de vore ute på en löparbana. Speglingen har vackra färger och ett höstblankt lugn. Du kom inte hem utan djurmöte den här gången heller. Hos oss är det fortsatt mulet.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Det fanns flera änder där men de här fem tog täten och simmade i bredd ut från stranden. Hjortarna finns lite överallt. De tycks gå i mindre grupper eller jäkta en och en över åkrarna för att försöka finna en passande gruppering att ansluta till.

Skicka en kommentar