Gryning

Gryning

måndag 19 januari 2015

2 rätt av 3


Så har då Bredbandsbolaget tagit över mitt bredband till datorn, bredbandstelefonin och leveransen av TV-program. Datorn tycks inte ha märkt av omställningen för internet fungerar precis som förr. Bredbandstelefonen använder jag inte men det gör försäljare och sånt löst folk och dessvärre tycks också den fungera. Så var det där med TV. Där är det tvärstopp. TV-apparaten får ingen signal från Bredbandsbolagets avkodare. 

Jag orkar inte ta tag i det mer idag. Innan jag ringer supporten ska jag gå igenom alla mina möjligheter noga. Det ska gå att använda HDMI eller SCART kablar mellan apparaten och Bredbandsbolagets avkodare men oavsett vilket jag väljer hittar ingen signal fram. Är det där kontaktsvårigheterna finns kan jag nog klara ut det genom att pröva mig fram men är det avkodaren som är trasig då kommer saken i ett annat läge. Då blir det Bredbandsbolaget som får göra om och skicka rätt.

Det kan även vara fjärrkontrollen som inte sköter sig. För att se ifall det kunde vara batterierna som var slut, vilket är mera vanligt än ovanligt då man får något hemsänt, som legat på hyllan en tid bytte jag därför till de batterier som hörde till senaste fjärrkontroll. Det gjorde ingen skillnad.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det fick alltså inte gå smärtfritt. Frustrerande att man ska behöva använda tid och krafter till sånt.

BeBest sa...

Frustrerande är det men väntat. Nu är väl inte tevetittandet det viktigaste men någon kväll i veckan eller så blir det ju och på fredag vill jag ha fått den delen klar också.

Skicka en kommentar