Gryning

Gryning

fredag 30 januari 2015

Det börjar bli bråttom


Har du inte då och då tänkt att du delta i en fototävling för vanliga amatörer för att se vad dina fina foton går för? Det finns faktiskt en sån och den pågår nu men den avslutas på natten mellan lördag och söndag. Tävlingens tema är Sveriges fyra årstider. Sen får man själv välja och vraka ur allt det man har och som kan tänkas passa in där. 

Tävlingsreglerna är enkla. Max 10 foton per deltagare. Det finns fyra kategorier, vinter, vår, sommar och höst. Du väljer själv hur du vill fördela dina foton över kategorierna. Så vad har du? Vyer? Miljöer? Händelser? Lekande barn? Glada människor? Djur, blommor, väder, stämningar? Fotona ska vara tagna i Sverige. 

Gå in här och klicka dig fram till tävlingen! Du ser snart att nog borde du väl ha en god chans där du också! 

Den här deltog jag med förra året.



2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Spännande. Där finns många bra bilder och som vanligt några fotografer som inte läser reglerna. Min favorit i sommarklassen är plasket, flickan som slänger sig raklång i vattnet. Förutom din hjortbild så gillar jag bilden på jämthunden i höstklassen. Sen finns där en solnedgångsbild med en förtöjd motorbåt och en liten liten solglimt i fören som tilltalar mig. Din sjörök i vinterbildsklassen är en vinnarbild. Ja tranorna förstås och en höstallé som är som en affisch.

Har du gjort en tavla av din vackra vinnarblåvinge?

BeBest sa...

Det finns många foton som är intressanta av något skäl men som ändå inte riktigt håller hela vägen. Tranorna på myren tror jag starkt på. Det har även kommit in en del vältagna bilder de senaste dagarna. Juryn som ska välja ut vinnarna kommer att få göra rätt för sitt arvode! :-)

Jag har inte gjort några såna tavlor än. Det kanske kommer.

Skicka en kommentar