Gryning

Gryning

torsdag 1 januari 2015

God fortsättning på det nya året


Så var det dags att börja på något nytt och som vanligt blir det ändå på samma sätt som alla tidigare år. Dagar kommer och dagar går och inget märkvärdigt tycks inträffa men då året äntligen blivit färdigt och kan läggas till hävderna, ser man att det har nog hänt en del trots allt och vissa bitar av det vill man nog även minnas.

För min del har den större delen av livet handlat om att bekanta mig med min kameras möjligheter och att det fram i november upptäcktes att jag hade ett osedvanligt högt blodtryck. Blodtrycket är nu genom en verkningsfull medicinering nere på helt normala värden och jag hoppas det förblir så. Utforskandet av kamerans möjligheter har resulterat i ett pris i en fototävling och priset bestod av möjligheten att få göra en fotobok. 

Som vanligt har jag även till detta årsskifte knåpat ihop en almanacka och fotot på framsidan togs i soluppgången den 29:e juli 2014 vid en plats som heter Sjöholm och ligger utanför Katrineholm.
I almanackan får varje månad ett eget foto och bilden som representerar årets första månad togs den 21:a januari 2014 vid Djulö kvarn.
Så vill jag önska alla en god fortsättning på det nya året och hoppas att ni alla, när nästa årsskifte kommer, kan se tillbaka på det år som gått och känna er nöjda med det som hänt er och era närmaste och vänner och det ni själva åstadkommit.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

En mycket god fortsättning på det nya året, BeBest! Dina dimbilder i år har varit makalöst vackra och det ovan är ett av dem jag är avundsjuk på. Jag kan bara drömma om att fota sådant. Även januarifotot beundrar jag för dess kalla skönhet.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Det finns kanske en anledning till att just den bilden hamnade på almanackans framsida. Jag tycker själv att det är det vackraste fotot jag tog förra året även om det inte var det som vann priset.

Skicka en kommentar