Gryning

Gryning

tisdag 20 januari 2015

Nu är alla tre hemma


Igår fick jag inte hem TV-kanalerna från Bredbandsbolaget. Det var ett program jag gärna hade sett på kvällen men det kommer i repris på fredag så någon katastrof var det inte. Däremot var det irriterande.

Det föreföll som TV-apparat och avkodare inte fick kontakt om jag använde HDMI-kabeln. Teven ska kunna visa HD-program men den verkar ha något mot moderna kontakter. Så fort jag bytt till gammaldags SCART var den med på noterna och nu pratar såväl avkodare som teveapparat med varandra.

Jag har fått med rätt många program att välja ut ett antal favoriter ur. Jag ska kika lite på vad där finns i utbudet och bestämma mig för vilka jag vill ha. De är egentligen inte så många när allt kommer omkring.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Skönt att det ordnade sig. Jag gillar playfunktionen, tittar rätt mycket under mina dåliga dagar på sådant jag inte orkat med på kvällen. Igår en film om Nils Dardel.

BeBest sa...

Jag har också möjlighet till att se på Play men eftersom jag oftast eller snarast endast intresserar mig för vissa typer av sportprogram så blir repriserna sällan något att se. Innan programmen hamnat på Play har tidningarna basunerat ut resultatet och stulet spänningen. Filmer, såpor och sånt kikar jag ytterst sällan på.

Skicka en kommentar