Gryning

Gryning

söndag 11 januari 2015

Nya mönjeliljor, Clivia miniata, på gång


Den 27 december 2014 berättade jag att jag sått ett antal clivia-frön. Nu är det dags för nästa omgång och den här gången är det ännu fler frön, totalt 36st, som ska i jorden ... och jorden, ja, jag hade inte tillräckligt hemma så jag måste skaffa mer idag. Den jord jag använder är helt vanlig ekologisk krukväxtjord. De renläriga entusiasterna blandar i hälften sand också men jag är inte så pietetsfull av mig.




Det här är den planta som hunnit längst av dem jag sådde den 27/12.


Nu är det inte slutplanterat bara för att den här omgången hamnat i jord. Det finns nog lika mycket kvar i de frukter som är på väg att mogna. Var ska jag göra av dem?

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Du får sälja dem på nätet!

BeBest sa...

Det är många som gör så fast då har de ofta nya sorter med andra färger både på blad och blomma.

Skicka en kommentar