Gryning

Gryning

fredag 16 januari 2015

Slut i rutan Tele2


2013 drog Tele2 in ett eget bredbandsnät i hyreshusen där jag bor. Detta nät gjorde det möjligt att ansluta tv, dator och telefon till samma router. Få så vis kunde man sen med hjälp av WiFi hålla kontakten med omvärlden. Jag nappade på detta.

Förra året bestämde sig Tele2 att enbart satsa på mobila enheter och sälja bredbandsnätet och vad därtill hörde till någon hugad spekulant. Bredbandsbolaget köpte nätet och från och med måndag 19 januari är det de som ska sköta mina kontakter med omvärlden och vad jag kan få se på tv.

Själva omställningen kan ta några timmar men sen ska det flyta på som efter gammalt fast med nya priser.

Hur är det man säger i Square Dance? Swing your partner and round you go! 

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Hoppas att det flyter smärtfritt!

BeBest sa...

Ja hoppas kan man ju. Jag antar att det finns en ökad risk för hjärnblödning.

Skicka en kommentar