Gryning

Gryning

lördag 21 februari 2015

Ännu ett bildspel


Jag håller på att gå igenom de foton jag tagit med den nya kameran. Bilderna som känts mer lyckade eller bara visar att så här såg det ut den gången har jag samlat i olika bildspel. Fotona kommer i tidsordning och visar vyer eller djur och växter av olika slag och format.

Jag traskar vanligen runt i två gamla socknar här i Katrineholm. Det är dels Östra Vingåkers socken dels Stora Malm. Bägge har likheter och skillnader. Den stora skillnaden är att det mesta av Katrineholms centrala bebyggelse ligger i Stora Malm och på så vis ligger i vägen då jag föredrar att vandra på mindre vägar, stigar eller bara rätt ut i naturen framför att gå längs gator, bland hus och människor. 

Vatten i alla former har också en särskild dragning på mig men kameran mår inte bra av regnväder och har svårt att få till bra vyer i gråmulet väder. Av den anledningen kan det bli långt mellan fotopromenaderna om vädret inte passar mig eller kameran.

Det här bildspelet är från Östra Vingåker och fotona är från oktober 2013 till årsskiftet 2014/2015. Youtube visar inte automatiskt videon i bästa skick, så klicka på kugghjulet i fönstret och välj kvaliteten 1080.


8 kommentarer:

imsys sa...

Himla vackert, BeBest! Bra val av musik också!

BeBest sa...

Tack Imsy! :-)

baraenbildavmig sa...

Mycket njutbart bildspel, BeBest! Ett bildspel lyfter fram det vackra på ett annat sätt än stillbilder. Får nog titta flera gånger.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Egentligen bryter jag här mot de flesta regler för hur ett bildspel ska vara uppbyggt. Enligt dem ska bilderna ha ett väl sammanhållet tema för att inte förvirra och trötta ut betraktaren.
Här är det knappt något tema alls. Fotosamlingen löper över flera årstider, visserligen inom ett geografiskt begränsat men mycket varierat område, samt därtill är bildinnehållet mycket omfattande och en synnerligen spretig sallad av allt vad väder, miljöer, fauna och flora har att bjuda på.
Det kan bli en väl mastig anrättning!

Anonym sa...

Jättefint! Se även kommentar på google +. Måste säga att jag inte riktigt lärt mig att hantera denna. / Monika

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Jag har också problem med att förstå hur de tänker och vad Google menar. De har sin egen terminologi. Det innebär att de mäler ut sig från att bli mina leverantörer av mobila enheter.

baraenbildavmig sa...

Riktig som du beskriver är det ju inte. Det är ju vackra rofyllda naturbilder sammanbundna av vacker musik. Det spretar inte åt något som helst håll utan hålls ihop av skönheten i naturen. Och en fotografs skicklighet att förmedla den.

BeBest sa...

Tack Du för berömmet! :-)

* ler generat och skrapar med foten *

Skicka en kommentar