Gryning

Gryning

tisdag 31 mars 2015

Morgon sista mars


Strax innan gryningen stängde jag dörren för att gå mot Krämbol. Det fanns en tanke om att prestera en lång promenad och en mil senare vara vid apoteket. Eftersom det regnat en hel del de senaste dagarna förväntade jag mig dimma. Så blev det dock inte utan det blev en rätt alldaglig gryning och ökande molnighet.
Den lilla bron vid Luvsjöområdet.

Begynnande gryning vid Luvsjöområdet.

Gryning vid Luvsjöområdet.

Gryning vid Luvsjöområdet.
Jag traskade på så sakteliga. En stund tittade jag på fyra harar. Det var troligen en hona och resten uppvaktande kavaljerer. Hon hade riktigt roligt med dem. Hon sprang undan och de försökte komma ikapp. Fotona blev inte så bra. Avståndet och det klena ljuset gjorde det alltför svårt för kamerans autofokus att hänga med i svängarna.

Efter ett tag berättade mitt vänstra knä att inte heller det ville hänga med som vanligt och undrade om vi inte skulle kunna ta rundan runt Duveholmssjön en annan dag. Man ska lyssna på kroppen, har jag hört, så jag valde en kortare väg till apoteket. På så vis kom jag att passera ett ställe där omtänksamma människor delat ut korn till små fåglar.
Grönsiskor, pilfinkar och en steglits.
På återvägen passade jag på att få med de förnödenheter jag trodde jag skulle skaffa hem redan till helgen.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Ja, man ska nog lyssna på kroppen. Det blev fina gryningsbilder trots den alldagliga gryningen.

BeBest sa...

Ibland vill jag mer än kroppen orkar med och det får jag lida för ganska länge efteråt. När knän och fötter säger ifrån då lyssnar jag ... numera.

Skicka en kommentar