Gryning

Gryning

onsdag 27 maj 2015

Fåglar, fåglar och ännu mera fåglar


Jag fick ett tips om att det fanns forsärlor inom rimligt gångavstånd. I morse följde jag det och det stämde fullt ut!


Då jag ändå var i faggorna knallade jag bort mot Djulö och fick se blommande vattenklöver.

Där fanns även två kompisar, en domherre och en grönfink, vilka jobbade på att hålla maskrosorna kort.
Så mycket mer fanns inte att se utöver åkrar och träd så jag begav mig hemåt men gjorde en lov ned mot Duveholmssjön.

Rönnen har börjat blomma och lönnen fått näsor.


Det fanns en liten skvätt vatten på asfalten och det gillade en skata.



Jag såg även grönsångaren sjunga för full hals.


Idag slapp ni undan vildsvin, hjortar och soluppgångar även om det var i den tiden jag var ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fiina fåglar, älskar att se dem upptagna med munnen full av mat! / Monika

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Jag har ju varit på jakt efter dessa forsärlor i flera år nu och i år fick jsag äntligen fatt på dem. Det lär bli flera foton tagna där för jag är inte helt nöjd med de här trots allt!

Skicka en kommentar