Gryning

Gryning

söndag 17 maj 2015

I en skog på väg till affären


Jag tänkte få hem mjölk, fil och lite frukt. I vanlig ordning begav jag mig till affären på så sätt att jag tog en omväg genom skogen där jag såg grönsångaren i fredags. Den fanns kvar nu också.
Jag kunde också konstatera att måbärsbuskarna blommade och en lundsnäcka fattat tycke för dem.

Strax intill står en asp med ett hål i. Hålet är bebott av ett par nötväckor.

Jag har en känsla av att det kan komma att visas många foton med grönsångare och nötväckor här de kommande veckorna.

4 kommentarer:

Lillemor sa...

Fina bilder allihop, grönsångaren är en fin fågel som jag inte sett.
Här blev det inga foton idag, regn och blåst.

BeBest sa...

Tack Lillemor! :-)

Blåsigt har det varit men det har mojnat nu. Regn har det varit lite av och till. Jag passade på att handla mellan skurarna.

Anonym sa...

Låter bra det, är ju jättemysigt att få titta på fåglar i närbild! / Monika

BeBest sa...

Jag är lite osäker på om jag kan få så många fler foton av grönsångarna. De håller helst till uppe i träden och det börjar redan bli väl gott om löv i kronorna och värre blir det men nötväckan är inte så svår att komma åt så länge ungarna inte flyger ur boet.

Skicka en kommentar