Gryning

Gryning

torsdag 9 juli 2015

Livets gilla gång


Här händer inte så mycket. Hibiskusarna står ute på balkongen och fick en del blad förstörda under de dagar det var hett. Det kommer säkert nya och kanske någon ny kvist efter de gamla så det blir nog bra till slut i alla fall

I går regnade det rätt mycket under den tiden jag var ner på stan för att låta min favorittandläkare dra ur en tand. Jag hade regnstället på mig och det fungerade perfekt. De som inte hade klätt sig efter vad vädret krävde, stod som packade sillar under skärmtak och i portgångar för att försöka undkomma vätan.

I morse var jag bort till viltvattnet för att se hur det stod till där. Jag kom hem med ett antal hägrar och lite till i kameran men det var bara denna fågeln som fick godkänt och det enbart för att man kan urskilja ögat.
I övrigt går livet sin gilla gång.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Med regnkläder på är det behagligt att strosa i regnet. Inte helt lätt att fotografera dock. Det får vara under de stillsammare delarna av regnet, då duger paraplyet som skydd. Jag gillar din pliriga hägerbild.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Igår vräkte det ner stundtals, så regnstället, som jag har som ytterskal beroende på vädrets karaktär och svårighetsgrad, fick visa att det duger än fast det varit med om många strapatser såväl här som i Idre under många år nu. Än hänger det med. Därtill är det så rymligt att jag får plats med kameran under jackan om det skulle vara behövligt.

Skicka en kommentar