Gryning

Gryning

måndag 20 juli 2015

Om en vecka på Lindvallen


Det var i påskas mina döttrar förklarade att de ämnade bjuda mig på en veckas sommarlov tillsammans med dem på Lindvallen i Sälen. De skulle stå för transporter och matlagning. Sånt är det svårt att tacka nej till även om jag har för vana att avvisa alla försök att ge mig någon form av födelsedagspresenter eller annan uppvaktning och därför för säkerhets skull brukar rymma fältet till okänd ort.

När så alla bokningar var genomförda, stod det klart att det var i förra veckan denna begivenhet skulle ske. Nu är jag hemma igen och har precis gått igenom alla foton som togs där uppe. Jag törs nog utlova eventuella bloggbesökare svårt plågsamma stunder de kommande dagarna eftersom merparten av dessa bilder då ska visas upp enligt gängse semesterfirarmaner. 

Redan på resan upp var kameran framme. På en bensinstation långt bortom all ära och redlighet, troligen någonstans i Värmland, stannade vi och fikade en stund. Där fanns denna hungriga kaja.
Så fort jag hunnit redigera fotona och fått dem i presentabelt skick kommer de att läggas upp här. Ni är härmed varnade!

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Då är vi förvarnade! Och grattis till de åren du firade med dina barn, förmodar att det var något lite jämnare! Bilden på kajan säger något om kvaliteten på de kommande bilderna.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Beträffande fotonas kvalitet vill jag inte säga så mycket mer än att det som vanligt inte är några märkvärdigheter utan högst alldagliga bilder av det jag såg.

Boel Arnqvist sa...

Bra att veta att du är tillbaka igen för jag har faktiskt undrat! 😊 Ös på med bilder du!

BeBest sa...

Jodå det kommer nog en drös foton då och då. Jag ville inte signalera att jag var bortrest i förra veckan.

Skicka en kommentar