Gryning

Gryning

söndag 16 augusti 2015

En söndagsmorgon i augusti


Det gick en råbock ute på åkern. Bocken såg ut att vilja dra sig in i skogen.
Framme vid buskarna stannade den och tog sig några munnar löv.
Jag tänkte att bocken skulle snart vara försvunnen men den hade andra planer. Råbocken vände åt mitt håll och följde buskaget. Då och då stannade den och tog en tugga av löven.
Råbocken höll även uppsikt ut över åkern.

Sen fortsatte den åt mitt håll. Det började bli intressant att se hur nära den skulle komma. På det här fotot är den mindre än 10 meter från mig.

Bocken kom ännu närmre. Här har den gått ner i diket mellan åkern och landsvägen och ska kliva upp  till vägen. Först då upptäcker den gubben på andra sidan busken.

En sekund senare var bocken inne i skogen.




4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Härligt möte med den vackra råbocken. Bilderna 3-5 tycker jag mycket om.Tänk att den kom så nära dig innan den fick syn på dig!

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Råbocken räddade min morgon! Jag stod på asfalten i skyl av buskar intill åkern. Då bocken stannade för att ta lite löv kunde jag flytta mig en aning så jag fick en glugg att ta fotona genom. Råbocken var på väg att hamna rätt upp i knäet på mig. Då hade det blivit läge för ett macro-foto!

NatureFootstep sa...

de första 2 bilderna ser ut som tavlor :)

Sen gillar jag din nya header :)

BeBest sa...

Vet du, det tyckte jag också! :-D

Skicka en kommentar