Gryning

Gryning

onsdag 12 augusti 2015

Morgonpromenad i Östra Vingåker


Morgonen var molnig så några granna gryningsfoton var inte att hoppas på men kanske fanns det djur ute på åkrarna.

Långt innan det blev fotoljust såg jag en älg i buskagen på hygget vid sidan av vägen. Det fanns även hjortar ute på åkrarna ännu längre bort än vad älgarna befann sig senast. Dock var det först då jag kom till den speciella åkern som det ljusnat så mycket att det blev möjligt att få foton av nästan acceptabel kvalitet.

Vid Bonnerådstorp gick två tranor.
Även där fanns dovhjortar. De upptäckte mig och fick bråttom att hinna undan den otäcka faran på vägen.
På åkern där kronhjortarna gick senast fanns nu en rådjursfamilj.


Rågeten upptäckte mig och började lugnt föra kiden mot skogskanten. Hon hade även den lilla råbocken i sällskap.




Jag var ner till fågeldammarna och tittade efter eventuella vadare på flytt mot värmen men såg inga. Dovhjortarna vid Bonnerådstorp var åter framme.
Även rågeten med ett kid var ute på en åker fast lite längre bort än senast.
Den här gången blev det inga närbilder men promenaden var skön.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vilket härligt foto det översta med alla hornkronorna som sticker upp ur åkern! Du umgås nästan dagligen med djuren genom din kamera!

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Snart kommer de nog fram för att hälsa!

Skicka en kommentar