Gryning

Gryning

tisdag 15 september 2015

Det är höst på väg


Det har börjat bli dags att ta in blommorna från balkongen. Till att börja med måste jag bereda plats åt dem. Det fanns en massa små clivia-plantor i vägen. Detta har jag löst på så sätt att jag tagit ett utrangerat bord som min yngsta dotter haft och ställt dem på.

Det är inte heller troligt att alla växterna där ute kommer att få övervintra inomhus. Några har farit illa på grund av sommarens usla väder. De som ser någorlunda fräscha ut ska få en chans att ta sig under vintern men de övriga går i komposten.

Så var det det här med hösten. Jag tror dessa foton bekräftar att den är här och knackar på nu.




2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Se där, den märks av på sina ställen, en del har mer bråttom än andra att klä sig i höstkollektionen! Fina höstfoton!

Det är rätt, man ska inte övergöra, du har ju överflöd av plantor så om några ser klena ut så är det inte stor vits att kämpa med dem.

BeBest sa...

Dels är det några som farit illa av solen de få gånger den visade sig och dels en del som farit illa av att den inte visade sig. Sen ska jag göra mig av med några som vuxit sig för stora. Jag har redan sticklingar av dem så jag förlorar inget på det.

Skicka en kommentar