Gryning

Gryning

onsdag 30 september 2015

Överraskningarnas dag


Imorse ringde väckarklockan och menade att jag skulle bege mig ut i mörkret för att fånga gryningen. Nu visste jag dock att det skulle bli rätt molnigt under morgonen och så mycket till gryning var inte att vänta. Jag lade mig därför igen och lyckades somna om. 

När jag så vaknade vid 7-tiden var gryningen på gång över stan. Det gick alldeles utmärkt att få ett foto av den från balkongen!
Medan jag så höll på med morgonbestyren ringde man från Smile och undrade ifall jag hade något emot att ändra min tid hos tandläkaren och komma redan idag. Det gick bra för min del så precis lagom till lunch parkerade jag mig i tandläkarstolen och hade en rolig timme medan min trevliga tandläkare lagade två tänder vilka trasats sönder på grund av att jag konstant trycker ihop käkarna och även gnisslar då jag sover. Nästa gång vi ses ska det göras förberedelser för bettskena. Min tandläkare menade att den investeringen troligen skulle få mina tänder att hålla bättre.

Idag hade jag kameran med mig. Molnen hade skingrats och solljuset flödade över en blomplantering mitt i stan. Där fanns det gott om insekter och särskilt många amiraler var på plats.




Det fanns även en del blomflugor och några bin. Här är ett.
Att det skulle gå så här med denna onsdag hade ingen aning om i morse!

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det verkar ha varit gott om amiraler i år. Fina bilder på dem fick du också! Min enda amiral har utökats till tre och de bor på fruktkomposthögen. Mycket svårfotade, flyger iväg snabbt som bara den eller kniper ihop om sina vackra vingfärger. Om jag inte vill bi geggig om fötterna så kan jag inte komma dem så nära heller om de sitter mitt i högen.

Det är guld värt att ha bra tandvårdare. Jag har det också. Häromveckan fick jag göra ett kvällsbesök och fick en tand lagad på 20 minuter. Det kallar jag god service. Till läkaren är det minst sex veckors väntetid.

BeBest sa...

De här amiralerna var rätt godtrogna. Jag kunde faktiskt skjut fram kameran till ungefär 20cm från dem innan de gav sig av till en annan blomma. Det tycks ha varit en lyckad sommar för amiralerna för det börjar komma in foton från många platser runt om i landet på de fotosidor jag är med på.

Monika Moren sa...

Jättefina fjärilsfoton!

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Skicka en kommentar