Gryning

Gryning

onsdag 30 september 2015

Tecken på vattnet


Lagom till att månförmörkelsen skulle inträffa hade jag gått ut från bebyggelsen och ställt mig på en brygga vid Viren. Där i mörkret stördes jag inte av gatubelysning eller annat hinder och stjärnhimlen syntes bra. Under tiden jag väntade på att månen skulle få sin röda färg tog jag en del foton av glittret i vattnet. Det fanns en svag vind som då och då krusade ytan. 

Resultat av fotoförsöket blev väl inte direkt lysande men möjligen abstrakt. De första tre fotona togs med kameran riktad mot vattnet.



Därefter tog jag ett antal foton där jag även ville få med månen. De bilderna blev väl ingen höjdare de heller inte ens om jag beskär bort månen och försöker leta fram någon färg i vattnet så som jag gjort på följande fyra foton.



 Här har jag prövat kamerans inbyggda stjärnfilter.


 Månen blev allt rödare och det märktes lite på vattnet också.

Så blev det med det.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Roligt verkar du ha haft i ditt skapande och himmelsk kalligrafi kan man kanske kalla resultatet? Jag tycker att det blev vackert!

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Det blev väldigt annorlunda jämfört med vad jag brukar visa på bild men så tänkte jag att jag kanske kan spara det ett tag för att se vad jag kan göra åt det.

Skicka en kommentar