Gryning

Gryning

måndag 19 oktober 2015

En kvällspromenad


I fredags hade jag fullt sjå med att leta fram namn på de blomflugor jag fotograferat. Jag tror jag gissade rätt på dem för jag har inte mött invändningar från sakkunskapen. Nu orkar jag inte sitta och vara koncentrerad vid datorn hela tiden utan jag behöver göra något annat emellanåt. Resultatet av det blev foton på en blåmes och den röda hibiskusen.
 Hibiskusen hade fått sina egna pollen och fotot är till för att jag ska veta när det gjordes.
Mot kvällen kände jag att det var dags att gå ut och göra omvärlden osäker. Jag tänkte mig få möjligheter att fotografera hjortar. Visst såg också några men de befann sig långt bort och det klena ljuset och de tilltagande dimmorna medförda de fotona inte blev så lyckade som jag hoppats på. I det läget fick jag koncentrera mig på vyer.


Månen började bli framträda tydligt medan skymningen föll.




Till slut var det i stort sett natt. Nattfoton är inte min kameras starkaste sida.
Gatubelysningen på Värmbolsvägen skapade en tunnel av ljus.
På gångvägen försökte buskarna göra samma sak med hjälp av sina lövverk.

Lördagen var det dimmor hela dagen men jag var tvungen att stanna inne för att vila mitt vänstra knä. Det tål inte att jag går monotont i flera timmar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Höstdimmor är också vackert /Margaret

BeBest sa...

Tack Margaret! :-)

Det blev inte så mycket dimmor synliga på fotona. Mörkret tog över.

baraenbildavmig sa...

Det ser nästan ut som om det vore snö på dimfotot!

BeBest sa...

Ja dimman lägger ett ljust täcke över sänkorna och jämnar ut landskapet.

Skicka en kommentar