Gryning

Gryning

söndag 25 oktober 2015

En snabbis till affären


Hur går man bäst till affären? Snabbaste sätt? Rakaste väg? Enklaste väg? Skickar någon annan? Man kan krångla till sin vardag om man vill! Jag för min del går mina egna vägar av mina egna skäl och på så vis kom jag att stå på en stig i skogen och blicka nedför en solbelyst backe.

Nedförsbacken ledde till en mindre uppförsbacke och sen hade jag gammal skog strax inpå mig. Jag gick in bland träd och stenar och såg mig om en stund.
Hade jag fortsatt mot ljuset i fotot ovan hade jag stått vid badplatsen men det inte åt mitt håll, så jag gick tillbaka ut på stigen och såg tillbaka åt det håll jag kommit från.
Dock var det inte heller mot det ljuset jag skulle gå utan till affären och så gjorde jag det.

4 kommentarer:

Monika Moren sa...

Fina bilder på hjortarna som var så orädda. Om du har ont i ett knä tycker jag att du ska köpa knäskydd på Stadium. Jag skulle inte kunna gå långt om jag inte hade skydd över mitt vänstra knä, fungerar jättebra. En yngre manlig expedit på Stadium sa att han kan spela fotboll igen tack vare knäskydden. Ett gott tips bara.

BeBest sa...

Jag misstänker att det är en pågående nötskada på glidytorna i knäet. För lite smörjmedel helt enkelt. Ska kolla upp ditt tips.

baraenbildavmig sa...

Det är fint med löv på marken så här års. På din andra bild ligger de som färgglada konfetti och lyser, vacker bild!

BeBest sa...

Just där under granarna brukar det ligga mängder av asplöv. Antagligen är det vinden som forslat dit dem men de gör sig bra där.

Skicka en kommentar