Gryning

Gryning

lördag 24 oktober 2015

Morgonpromenad kring Krämbol


Gryningen kommer i lagom tid numera. Här syns himlen ljusna i öster vilket i detta fallet blir över Genne.
Solen börjar synas mellan träden invid vassarna kring Lillsjön.
Ser man åt andra hållet och ger sig upp i gräset kan man mötas av denna vy.
Man får då även en bättre överblick över Lillsjöns mera öppna vattenyta.
På den stora åkern vid Krämbol betade tre rådjur i den gamla sädesstubben.
Skogsbrynet består av ekar.
Ett höstgult lövträd uppe vid gården speglar sig i kanalen.
För en tid sedan berättade jag att jag närde planer på att försöka ta en del annorlunda foton men misslyckats att genomföra detta. Nu är den uppgiften löst. Följande foton kommer från insidan av ett fallet träd.


Intill huvudbyggnaden på Krämbol finns ett litet gammalt hus.

Jag gick även in i skogen. för att fånga ljuset där i mörkret.
Jag såg även löv vilka blev genomlysta av solskenet.

Det finns fortfarande blommande växter.

Jag såg en grann lönn ...
.
.. och höstfärgade björkar.
Efter detta försökte jag fotografera virvlande höstlöv utan att lyckas över hövan men det finns ett par i luften på fotot av vyn från Krämbol.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vackra bilder som alltid. Den här gången faller jag för bilden med ekarna och för den gyllene speglingen i kanalen. Fantastiskt att det växer svamp inne i det fallna trädet!

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Då jag gjorde de första försöken att fota inuti det ihåliga trädet fanns det röksvamp där.Sedan dess hade mängden skräp nedstoppat i trädet ökat. Förmodligen har man tänkt att det som är gömt, finns inte. Har de även gömt undan sitt förnuft eller finns det inte på riktigt?

Skicka en kommentar