Gryning

Gryning

tisdag 6 oktober 2015

På bättringsvägen


Jag har varit rätt förkyld under ett par dagar. Det har inneburit att jag mest hållit mig i sängen och sovit bort större delen av dygnen. Nu börjar jag dock få tillbaka lite ork och kan nog tänka mig att gå ut en stund vilken dag som helst.

I lördags var jag dock tämligen aktiv fram till det snuvan och nästäppan satte in. Då var jag först ute med kameran i morgondimman och sen pysslade jag lite med ett par blommande hibiskusar. Här har Amy Lynn fått sitt eget pollen. Ibland lyckas det också bli frön. 
Adonicus har också fått pollen från Amy Lynn. Hitintills har det inte lyckats bli några frön efter Adonicus men man kan ju alltid hoppas.

5 kommentarer:

Monika Moren sa...

Härligt att du kryat på dig och kanske hinner få lite skön höstsol idag. Din Amy Lynn är så vacker!

BeBest sa...

Jag är väl inte helt kurant än men det känns vara hopp om livet i alla fall.

baraenbildavmig sa...

Så eleganta dina hibiskusar ser ut! Låter bra att det är hopp om livet!

BeBest sa...

Adonicus förefaller att göra sig bäst på bild om den från sidan. Ovanifrån blir den inte lika elegant. Den stod i fönstret med blomman dikt mot glaset så jag satte ett vitt papper mellan blomman och rutan och fick en ren bild utan störande bakgrund i form av hus och träd. Ljuset är befintligt solsken.

baraenbildavmig sa...

Smart!

Skicka en kommentar