Gryning

Gryning

måndag 9 november 2015

En eftermiddag med sol


Förra veckan tog jag det rätt lugnt med promenaderna. Jag har skaffat ett knäskydd i neopren som verkar göra nytta då jag går till affären eller längre men det ska bara bäras i maximalt 3 timmar i taget så jag kan inte använda hela dagarna. Jag har även börjat pröva en kur som enligt reklamen ska bota ledvärk. Det lär väl visa sig hur det det går med det.

Igår tog jag dock med mig kameran på en promenad runt Krämbol. Knäet kändes bra hela tiden. Det första jag såg var ett par vackra rosenblad.
Det mesta av trädens löv har blåst ner nu.

Solen står inte så högt i november men den annorlunda ljusvinkeln kan ge oväntade effekter. De ljusa listerna på huset kom att blänka nästan som vore de gjorda av metall.
Stormen Freja som dragit fram över landets södra delar under natten och givit en del blåst även här hade nu bedarrat och Backasjön låg blank.

Innan jag var framme vid Krämbol lämnade jag vägen för att ta en bild av skogen.

Jag hade hoppats hitta såna här svampar men det misslyckades jag med.
Istället fick jag nöja mig med en bild av de gamla husen vid Krämbol.
Jag såg även dansande vintermyggor.
 Idag berättar knäet surt om vad jag gjorde igår så även om det känns bättre, är det inte bra!


4 kommentarer:

Anonym sa...

En fin promenad. Tittar nog i morgon också - för att bli inspirerad / Margaret

BeBest sa...

Tack Margaret! :-)

Troligen har jag inget nytt att visa då.

baraenbildavmig sa...

Fint höstljus i dina bilder! Tvån är lite roligt med bilden som är parkerad i ett lövhav och sen har du bilden med den där underbara koppargyllene glansen.

Tråkigt med knät, hoppas att det fortsätter att förbättras. Du nämnde ortoped. Jag har väntat mer än tre år på att få komma till en.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Knäet fungerar rätt bra men visst märker jag av att knäet är slitet. Om ortopeder någonsin vuxit på träd tror jag träden fällts för det är ont om den sorten.

Skicka en kommentar