Gryning

Gryning

torsdag 7 januari 2016

I kylan 2


Jag hade ett mål med min promenad, en avsikt som förhoppningsvis skulle realiseras i en mängd foton. Dessa skulle tas vid en viss tidpunkt och jag hade en kvart till godo innan det var dags. Den tiden ägnades åt fotografering annat jag gillade. Så kom då den efterlängtade stunden men solen hade tillfälligtvis gått i moln. Mitt mål kunde inte uppfyllas. Fotona som togs innan var inte så bra som jag hoppats. Många av dem jag tog efter blev inte heller vad jag hoppats på. Igår var jag tillbaka och gjorde om och nu gjorde jag mera rätt, så de bilderna kommer att visas men inte här och nu.

Medan jag gått vid Krämbol hade solen börjat söka sig ned mot trätopparna. Det fanns en del iskristaller i luften och det gjorde solnedgången extra dekorativ.

Jag nämnde i första delen av min fotopromenad i kylan att jag tagit med den lilla kompaktkameran. Den fick också ta ett foto av solnedgången.
Vyn med den gamla linden blev åter avfotograferad och så var vägen hemåt påbörjad.

I Luvsjö-området mötte jag gamla bekanta. Jag förstod det inte då men när jag öppnade fotona kände jag igen hennes Audrey Hepburn - lika ögon. Sonen har vuxit på sig sedan den kvällen då han nyfiket stod och tittade på en kråka.


Medan jag var ute frös jag inte men då jag åter var hemma i rumsvärmen blev jag oerhört trött. Det händer ibland att det blir så när jag varit ute i kylan.


2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Du är nog expert på det där med vackra solned-/soluppgångar! Ja, de där kristallerna skapade lite extra skönhet. Kul att du kände igen Audrey Hepburnwannabeen! Bra bilder på dem fick du också.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Expert vet jag inte men jag tar chansen att öva då tillfälle bjuds.

Den här rågeten hade jag framför mig åtminstone två gånger 2015. Dels skrev jag om det den 9/6 ”Råkall morgon”, dels den 6/7 ”En eftermiddag i värmen”. Jag fokuserar ju alltid mot ögonen om det är möjligt så ögonen är viktiga och är de speciella på något sätt minns jag dem.

Skicka en kommentar