Gryning

Gryning

lördag 13 februari 2016

En lördagspromenad i Östra Vingåker


Nattens snö fick påfyllning under förmiddagen.
När det snöat klart tog jag kameran i hand och begav mig ut. Planen var att gå mot Värmbol, Backa, Hovmanstorp, Bonneråd, Krämbol och hem. Redan på Hästskovägen fick kameran träda i aktion. Där fanns en fröautomat med fåglar. Jag fick foton av en domherre hona, steglits och talgoxe. Det tycktes som talgoxen och steglitsen förde ett trevligt bordssamtal medan de åt.








Vid Värmbol tog jag foton av den nya bron, ån och Backasjön.


På andra sidan Backa hittade jag en solbelyst vy som det var länge sedan jag fotograferade.
Sen gick jag och gick och gick men såg inget intressant. Till slut gav jag mig in i skogen för att krångla till ett foto. Jag lade ner kameran på en låg stubbe och knäppte skogen ur myrornas perspektiv.
Vid Viren upprepade jag ett foto jag redan gjort två gånger i år. Då är det ont om intressanta motiv!

En del hasselbuskar har redan börjat öppna sina hängen. De tänker vara först då vårvindarna kommer.

Sen hände inte så mycket utöver att vänsterknäet började protestera.

6 kommentarer:

Monika Moren sa...

Korten på fåglarna vid matbordet var bara så underbara!!

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Jag blev faktiskt en smula förvånad själv, då jag fick se de fotona. De överträffade alla förväntningar!

baraenbildavmig sa...

Underbara fågelbilder! Det är verkligen som om de förde ett förtroligt samtal.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

De fågelbilderna gjorde min dag redan innan jag öppnat dem i datorn. Foton på steglits har jag redan men att få stå 10 meter från fågeln och få den så fint exponerad utan något störande gräs eller grenverk, det var lycka redan där. Sen kom stunden då jag fick se resultatet på datorn. Det var andaktsfullt!

Tove Olberg sa...

Du fångar fina fåglar i farten; de är läckra dina bilder. Träd och vatten är helt underbara vyer - tycker det flödar fritt ..

BeBest sa...

Tack Tove! :-)
Vintern har varit tämligen mild, dock betydligt bättre än de två senaste innan. Jag vill ha ordentligt med snö några veckor men det blev inga stora mängder vi fick. Nu är det snart borta.

Skicka en kommentar