Gryning

Gryning

fredag 1 april 2016

April


I år är det denna bild av en flock skrattmåsar som får representera april. Fotot togs den morgonen den 27 april 2015.


Det har inte blivit många inlägg gjorda här den senaste tiden. Det beror på att jag hållit mig hemma och sysselsatt mig med att redigera om gamla foton. Man kan naturligtvis undra vad det ska vara bra för? Gjort är ju gjort så att säga. 

Saken är den att jag deltar på tre sidor i Facebook. Sidan som heter ”Vårt vackra Katrineholm” handlar om foton tagna i Katrineholm. Vanligtvis är det nytagna bilder som visas, så deltagarna där har sluppit se mina foton under tiden jag hållit mig hemma. 

Nästa grupp, Scandinavia's Wildlife & Bugs, handlar om djurfoton av allt vilt som simmar, kryper, flyger eller springer. Den gruppen har fått se många av mina gamla foton på fjärilar och sländor tagna med såväl den första lilla kameran som den jag har nu. Helst vill jag visa nytagna foton men i år har det mest blivit rester från arkivet. 

Den tredje gruppen heter NORDISKA FOTOKLUBBEN. Här visas allt i fotoväg utom porr och det finns deltagare som ligger i yppersta världsklass och så några få i min klass och ca 3000 medlemmar däremellan. Man får lägga upp 3 foton per dygn och det är vad jag brukar göra. Det är då de undangömda gamla synderna och otvättade bykarna i arkivet kommer till heders igen och släpas fram i ljuset för att snofsas upp med ny en makeup och kanske ges en annorlunda beskärning och åter visas upp. På den sidan försöker jag visa foton som togs motsvarande månad, om jag inte har dagsaktuella bilder att visa.

En biverkan av detta omredigeringsarbete är att mitt knä inte belastats särkilt mycket och det är bra men att konditionen har sett bättre dagar och det är sämre.

Den här bloggen lever farligt för närvarande. Google har meddelat att de bildsidor där bloggens foton ligger ska tas bort och ersättas med andra, dit fotona ska flyttas Om det innebär att fotona försvinner ur bloggen, lägger jag ner den men finns länkarna kvar till fotona får bloggen leva vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar