Gryning

Gryning

måndag 18 juli 2016

10 foton


I slutet av maj berättade jag att jag deltog i en fototävling i Tyskland. Ansvarig för tävlingen var ett tyskt tryckeri vid namn CEWE. De samarbetar med flera tryckerier i andra länder. Postfoto i Sverige är en samarbetspartner.

Tävlingens tema handlade om upptäckter i när och fjärran och det fanns olika kategorier att delta i beroende på ens egna intressen. Jag ligger ju mer åt att fotografera djur och naturvyer än arkitektur, mat och människor så mina bidrag handlade om vad jag sett här i trakten runt Katrineholm.

Här kommer de 10 fotona rakt av utan övriga kommentarer. Ni har sett dem i någon tidigare version fast nu har de inför tävlingen fått en uppfräschning.
















Jag har ingen aning om hur det gått i tävlingen. Resultatet har inte meddelats än trots att tävlingen avslutades sista maj.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

De tre första bilderna gillar jag lite extra av de här. Men tvåan är formidabelt vacker med himlen som samarbetar så bra med trädsilhuetterna på höjden.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Huset bland träden på kullen var från början en statarbostad. Träkåken var bebodd in på 70-talet men fick sedan förfalla. Nu har man bestämt att den ska sättas i stånd och lägenheterna ska få nutida standard.

Skicka en kommentar