Gryning

Gryning

onsdag 5 oktober 2016

En morgonpromenad


Jag fick för mig att jag skulle gå bort till viltvattnet vid Östra Vingåker. Det var mörkt då jag gav mig av. Inne i bebyggelsen såg jag två rådjur men utanför var det inget vilt synligt. Vid viltvattnet är det inte mycket vatten kvar och jag såg endast gräsänder och ett par krickor. Solen kom upp och jag plåtade detta men blev inte nöjd med resultatet. Skulle jag få ihop något att visa måste det ske på hemvägen.

Två kronhindar såg jag springa på långt avstånd, så dem var det inget att göra åt. Istället fick jag koncentrera mig på stillastående objekt som den här björken.

Då jag kommit upp till björken vände jag om och plåtade träden jag nyss gick under.

Det blev ett foto av en fröställning också. Det är amerikanskt gullris som sprids från villaträdgårdar. De är precis som lupiner på väg att ta över marker som tidigare var våra vanliga sommarblommors hemvist.

Promenaden som sådan var skön.


4 kommentarer:

Monika Moren sa...

Otroligt vackra bilder!

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Jag har försökt putsa till dem lite innan de visades.

baraenbildavmig sa...

Vilken höstprakt och stålande vackra bilder! Roligt att färgerna börjar visa sig.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Sommarn var varm och solig här i år. Det brukar innebära att det bildas sockerarter i bladen vilka får de extra vackra kulörerna då bladen börjar brytas ned in på hösten. Vi har haft två måttligt färglada höstar men i år tycks vi bli kompenserade för det som fattades åren innan.

Skicka en kommentar