Gryning

Gryning

tisdag 15 november 2016

10-års jubilem


Idag har det gått ett decennium sedan jag sålde huset och blev Katrineholmsbo. Katrineholmare blir jag aldrig, till det krävs att man är uppvuxen på orten men jag bor här i utkanten av bebyggelsen. Oftast lämnar jag den ryggen då jag tar kameran i hand och går på promenad.

Omgivningarna är annorlunda jämfört med trakten där mina rötter finns. Det innebär såväl möjligheter som begränsningar. Det är som regel lätt att hitta något vackert, spännande eller intressant att fotografera men det är oerhört svårt att hitta ett fiskeställe värt namnet. Det finns gott om sjöar och det finns fisk i dem också men man måste ha båt för att komma åt vattnet. Antingen står det villatomter i vägen eller så är stränderna täckta med tät vass långt ut i sjön.

Det regnar här. Jag hade planer på att gå ut en sväng men det kan vänta till en annan dag.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Även här blev det regn och all den vackra snön försvann. Ändå hade vi fått en hel del av den.

Finns det inte möjlighet att på nåt sätt komma åt att få låna en båt vissa perioder, av någon som inte så ofta använder sin?

BeBest sa...

Det finns säker såna möjligheter men jag har inte lagt så stor energi på det.

Skicka en kommentar