Gryning

Gryning

tisdag 8 november 2016

En mulen söndag


Det blev söndag dags för nya försök att hitta något att fotografera. Först begav jag mig till motionsspåret vid Nävertorp. Där har man fällt en hel del skog för att ge området ner till Duveholmssjön ett mer parklikt utseende. Allt ris ligger kvar, så än är det mycket jobb kvar innan parkkänslan infinner sig. 

Intill finns ett hus som jag brukar fundera över då jag ser de gallerförsedda fönstren. Innestängd eller utestängd? Vad är det som gäller för dem som samlas därinne eller dem som går utanför? Vem skyddas mot vem?
I området som ska bli park fanns den här stubben, vilken skaffat sig en hel uppsättning hattar till skydd mot höstregnet.
Nästa anhalt blev Svartbäcken. Strömstaren såg jag inte men en del rinnande vatten fick jag se.



En plats som jag inte besökt på många år är Beckershov. Det var dags nu. Det finns ett berömt lusthus där.
Man har även dekorerat grindstolparna med pampiga lejon. De känner nog av klimatet tror jag.

Bilen är nu återlämnad och därmed kan den gångna helgen läggas till handlingarna.

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Blandad kompott blev din bildsamling denna gång, allt från galler till lejon. Det skulle säkert gå att få ihop en berättelse om bilderna.

BeBest sa...

Tack Du! :)

Jag for ut en sväng på morgonen och knäppte en del bilder men de var bara att slänga. Sen for jag iväg på en rekognoseringstur och hittade ett ställe som kan bli fint i lövsprickningen nästa vår.

Fotona här ovan är egentligen inte mycket att ha heller men nu sitter de här så länge.
Jag kanske tar bort hela inlägget.

baraenbildavmig sa...

Varför skulle du ta bort det.? Det kan ju inte alltid blir toppenbilder av landskap el. dyl. Svamparna är roliga och lusthuset med lejonet är vackra i sig. Vad gäller gallret så blir man ju verkligen nyfiken när man ser det, vilken funktion det har.

BeBest sa...

Gallret sitter i fönstren till en religiös samlingssal.

Skicka en kommentar