Gryning

Gryning

torsdag 3 november 2016

I det blå


Nu har jag givit mig ut i världen igen! Ja inte jag personligen men jag har skickat iväg 10 foton till en fototävling i Tyskland! Det är tur att jag inte är en av dem som ska utse vinnarna för jag hade nog givit första pris till nästan alla bilder.

Temat för tävlingen är färgen blå. Fotona är delade i två klasser: Allt i blått och Blå detaljer. 

Jag tänker att tävlingsledningen nog kan släppa igenom någon annan färgskiftning i allt det blå, om den inte dominerar fotot och att beträffande de blå detaljerna ska de så att säga göra bilden. Utan den eller de detaljerna skulle fotot bli rätt intetsägande.

Så här ser min tolkning av detaljerna ut.

Solreflexer
Silverblåvinge





Rinnande vatten


















Då det gäller allt blått så har jag skickat in dessa foton.

Blå timme. 

Oktober

Skata

Kalldimma

Viren

Morgondimman lättar

Dimma över dammen 
Vill du se de konkurrerande fotona finns de här.

4 kommentarer:

Monika Moren sa...

Åh skatan som dricker vatten är värd att vinna! De som google tafsat på kommer nog inte få pris:(.

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Fotona till tävlingen laddar jag upp direkt från min dator till tävlingen och då kommer Google Foto inte åt dem.
Det är bara de foton vilka läggs i ett särskilt album som hör till den här bloggen som Google Foto kommer åt, eftersom det är där albumet ligger.
De foton som ligger i albumen på Facebook kommer inte Google Foto åt heller. Däremot ser man ju i Facebook, via den länk jag lägger där, hur Google Foto beter sig beroende på de mindre lyckade algoritmer som deras bildprogram styrs av. Google Foto har inte så lite att jobba på då det gäller dem.

baraenbildavmig sa...

Åter en tävling - vet du vilken bild som vann i förra? Jag håller med Monica om att bilden av skatan sticker ut, en härlig bild med det gyllene vattnet i pölkanten, månntro skatan är som kung Midas? Lycka till igen, Bebest! Har snabbkollat bilderna på tävlingssidan och håller med, där är du i gott sällskap, massor med trevliga blå bilder.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Jag vet inte något om vinnarna. Man fick veta det förr men numera tycks det vara hemligt. Flest besök från deltagarna har fotot med allén fått (11). Vyn ut över Viren har fått högsta betyget (5). Skatan har lockat 5 deltagare till att kika lite extra.

Skicka en kommentar