Gryning

Gryning

måndag 19 december 2016

Låg energinivå mentalt


Den här månaden har jag knappt varit utomhus mer än då jag veckohandlat. Jag har inte känt mig hågad till något alls egentligen men jag måste ju ta mig samman och få hem lite mat ibland. Dagarna går av sig själva och jag sitter vid datorn och redigerar om gamla foton. Nästa dag kasserar jag det jag nyss gjort och börjar om. Jag vet inte om man kan kallade det för övning eller upprepad dumhet men jag sitter här och utför inget av värde.

Som tur är, är det mera kraft i mina hibiskusfrön, ja åtminstone i några av dem. I december har tre frön grott och fått upp en begynnande planta ovan jord.
Det är Kerstin och Röd som är föräldrar i olika kombinationer. I den första kombinationen är Röd pappan.
Kerstin är far till dessa två kullsyskon.

Nu är det bara att hoppas att det är lite mera energi i de här plantorna än vad jag för närvarande har.

I november berättade jag att jag ställt upp i en tysk fototävling. Nu har resultatet blivit officiellt och jag kan väl inte säga något emot de val juryn gjort. Det är helt suveräna foton man plockat ut. Se själva! Mina bidrag finns här.

Den tyske arrangören samarbetar med andra tryckerier och i Sverige är det Postfoto som är deras kompanjon. De har startat en motsvarande tävling med den blå färgen som tema. Jag försöker väl en gång till men med 10 nya bilder. Nästa gång hoppas jag att man byter färg för jag har inte fler användbara foton med blått i sig. Vilka foton jag tänker försöka med, kommer jag att visa efter midsommar nästa år då tävlingen är över.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det är lätt att ha låg energinivå i gråheten som mestadels råder. Roligt ändå med hibiscusfröna. Jag kollade de vinnande fotona och ja, det är foton som står ut. Men så kollade jag dina foton igen och tycker att din skata, eller snarare skatbild är så läcker. Den kanske får pris i den svenska tävlingen. Blå bilder är väl inte det man har mest av, tänker jag.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Skatan kommer troligen inte att delta såvida inte jag kasserar några av de jag idag planerar att anmäla.

Du frågade för länge sedan om vinnarna i en annan tävling. Här finns de:
https://contest.cewe-fotobuch.de/daemmerung-2016/de_de/winners

Skicka en kommentar