Gryning

Gryning

torsdag 29 december 2016

Mellandagsmorgon


Det föreföll bli en sista vackra morgonen med relativt klar himmel för i år. Jag tog med mig kameran och traskade bort till Värmbol för att se vad det skulle gå att få ut av gryningen.

Än låg ån i skuggor och himlen var svagt rosa.

Backasjön bar is, ett tecken på att det inte strömmade några större mängder vatten genom sjön.
Jag vände och hoppades soluppgången skulle komma ungefär då jag befann mig vid Hästskovägen. Redan vid grusplanen, där majkasarna brukar byggas, började himlen i sydost att rodna och förgyllas i nederkanten.

Så som jag hoppats skedde också. Solen kom upp.
Vid Sjölandsvägen hittade jag en lucka ut över Duveholmssjön.

Därefter passade jag på att få med mig några spännande siluetter.
Solen var uppe. En ny dag hade börjat bra.

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Där brann himlen verkligen! Vackert!

Monika Moren sa...

De var vackert!

BeBest sa...

Tack Du! :)

Ja det blev nog årets sista färgglada gryning, så den får jag leva på ett par dagar till nu. Jag hoppas nästa år ska bjuda på ett par riktigt kalla och klara dagar med chans på fin sjörök.

BeBest sa...

Tack Monika! :)

Morgonen började rätt glåmigt men den tog sig när väl solen vågat kika fram över skogskanten.

Skicka en kommentar