Gryning

Gryning

onsdag 1 februari 2017

Februari


En ny vintermånad är här men särskilt mycket snö finns inte i mina trakter. Av plogvallarna ligger endast få och små vita klickar kvar, vilka på så sätt snitslar vägar och gångbanor. Det kanske kommer mera snö innan månaden är över. Jag tror att de som tränar inför Vasaloppet skulle uppskatta att ha stått på skidorna några gånger innan det blir dags för tävling.

På min vägg hänger den bilden från Svartbäcken. Den representerar februari i min väggalmanacka.



2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Finstämt blått foto med långa skuggor och en hel del snö. Nog skulle vi kunna önska oss en omgång med snö innan februari är slut, årstiderna kryper i varandra annars och allt blir så enahanda.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Vi lär nog få mera snö än. Jag misstänker att det kan komma en sista slatt långt in i april.

Skicka en kommentar