Gryning

Gryning

måndag 3 april 2017

Vägen hem


När så invigningen av bron klarats av var det dags att traska hemåt. Det blev ett antal foton tagna även då. En fälthare låg och vilade sig i skuggan. Den hade god utsikt över den solbelysta omgivningen.
Den här katten hade valt en mera upphöjd position.
Jag gick förbi en slingerbult till ormhassel.
Sen såg jag finfina påskliljor i miniformat.
Där fanns även en jäktad nässelfjäril och ett mera sävligt och slitet påfågelöga.
Jag såg även citronfjärilar men precis som nässelfjärilen hade de inte tid att stanna.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vilket vackert kattporträtt! Och en vårfjäril. Jag har ännu inte lyckats fota de nässelfjärilar som flyger omkring sen flera veckor tillbaka. Våren pågår på olika sätt och idag vattnas de torra markerna. Vackert fotad ormhassel!

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Jag har inte fotat fler fjärilar än den här heller. Det blir inte så ofta som jag lyckas få ändan från datorstolen och komma mig ut!

Skicka en kommentar