Gryning

Gryning

torsdag 29 juni 2017

I nattmörkret


Det kom ett infall och slog ned i mitt huvud. Därmed stod det klart i blixtbelysning att jag skulle ge mig ut och försöka hitta nattliga vyer. Det var till Djulö gärde jag skulle bege mig.

Så jag tog kameran i hand och traskade bort mot järnvägen och under den.

Djulö gärde låg tyst och stilla i nattmörkret. I allén mötte jag en grävling, vilken travade i rask takt mot och förbi mig på bara någon meters avstånd. Där lämnade den ett doftspår och travade oberört vidare. Allt gick för fort för att kameran skulle hinna med i det klena ljuset från alléns vägbelysning.
Jag traskade vidare och med tiden stod jag uppe på Gatstuberget och såg mot Djulö.
Vid det här laget började jag bli trött och promenadens tempo sjönk medan solen sakta steg i nordost. Ljuset nådde så småningom molnen.

Nöjd med min promenad somnade jag ovaggad då jag kom hem.


2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det gav en finstämd bildserie i olika färgtoner från gult via blått till rosa och rött. Den sista bilden tar priset. Verkligen vackert foto! Förstår att du är nöjd.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Jag fick inte så många foton men jag jag såg en möjlighet, något som om det slår väl ut , kan bli något alldeles extra. Det kräver mycket speciella förhållanden men kommer de då, DÅ!

Skicka en kommentar