Gryning

Gryning

tisdag 20 juni 2017

Sucka mitt hjärta men brist inte


Jag hade hyrt bil och for runt mellan mina vanligaste ställen och tog foton av mina vanligaste motiv och for till nästa ställe och upprepade mig och mitt beteende.

Det var först när jag var på väg att ge upp som jag såg en liten nyponros inne i beteshagen vid Sjöholm. Fotot fick godkänt.
Så skulle jag fara vidare. Då medan jag håller på att lägga in kameran får jag se något ligga på marken under eken där man brukar ställa bilen, då man vill fotografera dimmor eller norrsken från höjden. Där i gruset ligger ett hjärta. Det är inget märkvärdigt smycke utan mest en enkel berlock, som inte farit väl av att ligga i gruset och bli överkörd. I fortsättningen ska inte det hjärtat köras över! Kanske kan det återfinna sin rätta ägare också.
Det var varken rosor eller hjärtan jag planerat att fotografera men det var de fotona som blev bäst!

5 kommentarer:

Monika Moren sa...

Rosor och hjärtan kan finnas just där man inte söker dem.

BeBest sa...

Ja världen bjuder på överraskningar! Det är nog tur det för vore allt lätt att förutse så skulle mycket också bli rutin och tråkigt!

Monika Moren sa...

Kan bara hålla med!

baraenbildavmig sa...

De hänger nog ihop på något sätt, den sirliga rosen och det rostiga hjärtat. Kanske är det den som tappat hjärtat som behöver rosen. Romantiskt vackra bilder.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Skulle hjärtats ägare höra av sig så skulle jag gärna lämna tillbaka det men än har ingen gjort anspråk på det.

Skicka en kommentar